Rodzaje strzelanek – co oznaczają określenia FPS, TPS, battle royale?

Strzelanki są jednymi z najpopularniejszych rodzajów gier – zdecydowanie zdominowały one rynek. Wśród nich można jednak wyróżnić poszczególne odmiany, m.in. TPS, FPS, battle royale. Co oznaczają te nazwy i które gry należą do danej grupy? Wyjaśnienie znajdziecie poniżej.

Wybór gier zdecydowanie się poszerza, a rynek ten dynamicznie się zmienia. Zachwycają grafiką, stopniem trudności, odwzorowaniem szczegółów, a także wymagają zaangażowania, inteligencji i często analitycznego myślenia. Poniżej zebraliśmy najważniejsze rodzaje gier należących do kategorii strzelanek – poniżej ich krótka charakterystyka.

Klasyczne strzelanki

Od lat mają szeroką grupę miłośników – to zdecydowanie najbardziej popularny i dochodowy gatunek wśród gier komputerowych. Zasada jest ta sama, ale sceneria bywa różna – mogą to być czasy wojny, świat fantasy, starożytność, kosmos itd. Strzelanki dzielimy też na podrodzaje – zależnie od perspektywy patrzenia na świat przez głównego bohatera, w którego postać się wcielamy.

FPS. Pamiętacie kultową grę „Doom”? W grach FPS śledzimy akcję z poziomu głównego bohatera – jego postać jest nieobecna, dostrzegalne są tylko dłonie oraz broń. Wśród popularnych tytułów są między innymi „Far Car”, „Battlefield”, „Call of Duty”, „Destiny”, „Medal of Honor”.

TPS. W tych grach akcję śledzimy zza pleców bohatera, dzięki czemu można dowolnie używać kamery, co oznacza szersze pole widzenia. Rozgrywka polega na użyciu broni palnej. Wśród tego typu tytułów warto wspomnieć „Max Payne”, „Mafia” i „Gears of War”.

Battle royale. Innym rodzajem strzelanek są gry, w których może walczyć więcej osób – nawet setki graczy. Muszą skompletować uzbrojenie i założyć bazę wypadową, która zapewni im bezpieczeństwo. Wśród znanych gier battle royale są „Fortnite” i „Apex Legends”.

Szukasz więcej informacji na temat gatunków gier i tajemniczo brzmiących oznaczeń? Zajrzyj na stronę https://lenovozone.pl/blog/fps-tps-rts-inne-co-oznaczaja-nazwy-gatunkow-gier, gdzie Karol Kopańko, dziennikarz Spider’s Web, dzieli się swoją wiedzą.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria