Obecność firmy on-line to dzisiaj podstawa – dzięki temu możemy dotrzeć do szerokiej gamy potencjalnych klientów w sieci. Jednak samo posiadanie strony internetowej to za mało. Warto zadbać też o jej promocję. Marketing internetowy wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami – sprawdź, na co warto się zdecydować, by wypromować swoją firmę tanio i skutecznie.
Reklamowanie się w internecie ma wiele zalet. Wynikają przede wszystkim z samej specyfiki marketingu internetowego, który daje nam szerokie możliwości w tworzeniu i prowadzeniu kampanii. Na odbiorcę możemy oddziaływać wtedy wszechstronnie – przez treści, filmy, dźwięki, interaktywne rozwiązania, co przekłada się również na skuteczność promocji on-line. Poza tym dużą korzyścią reklamy internetowej jest możliwość jej natychmiastowej publikacji i dotarcia do internautów bez ograniczeń pod względem czasowym i geograficznym.
Marketing internetowy to różne metody promocyjne. Najczęściej dzielimy je na SEM – to działania w ramach wyszukiwarek internetowych, reklamy display, czyli wizualne, a także reklamy typu e-mail. Ponadto coraz częściej stosowane są media społecznościowe, które również pozwalają na łatwą promocję firmy w sieci.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych
To zdecydowanie najbardziej popularna forma reklamy on-line – zaliczamy do niej zarówno reklamę jawną, czyli linki sponsorowane, na przykład Google AdWords, a także niejawną, czyli pozycjonowanie stron internetowych. Reklamy te bazują na frazach wpisywanych do wyszukiwarki przez internautów – reklama pokazuje się wtedy w sytuacji, gdy do wyszukiwarki wpiszemy określone słowa związane właśnie z zawartością promowanej strony.
Zarówno reklama AdWords, jak i pozycjonowanie wyróżniają się niewysokimi cenami – możemy promować się za kilkaset złotych miesięcznie.
Reklama display
Banery reklamowe są jednym z nieodłącznych elementów internetu – publikowane są na różnych serwisach i stronach. Mogą być to też reklamy kontekstowe, które bazują na zawartości strony czy „ciasteczkach”, które zapisywane są na komputerze internauty. Wtedy reklama w internecie będzie bardziej dopasowana do jego gustów i potrzeb. Komunikaty mogą też dopasowywać się do lokalizacji odbiorcy, pozwalać na interakcję.
Banery najczęściej emitowane są w ramach sieci reklamowych, na przykład Google. W przypadku dużych portali internetowych możemy też zamawiać je bezpośrednio.
Reklama przez e-mail
Reklamowanie się z użyciem przesyłanych do odbiorców wiadomości e-mail to najstarsza metoda promocji on-line. Aktualnie najlepsze efekty przynosi reklama dopasowana do odbiorcy, dlatego najlepiej albo samodzielnie tworzyć listę subskrybentów, do których będziemy wysyłać newslettery, albo możemy zdecydować się na pomoc firmy, które specjalizują się w tej formie promocji.
Reklama w mediach społecznościowych
Na koniec warto wspomnieć o mediach społecznościowych – obecnie największą platformą do prezentacji reklam jest Facebook. Tutaj firmy mogą tworzyć własne profile i dzięki nim łatwiej komunikować się z klientami, ponadto mogą korzystać też z reklam Facebook Ads, które pozwalają na prezentację przekazu osobom z danej grupy docelowej, co zwiększa ich skuteczność.
W internecie możemy wprawdzie reklamować się samodzielnie, ale obecnie najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług fachowych agencji e-marketingowych. Z profesjonalnej pomocy w tym zakresie możemy skorzystać w agencji onlinegroup.pl.
Materiał partnera zewnętrznego
Komentarze (0)