Content marketing, co to jest, z czego się składa?

Content marketing to strategia marketingowa, która wciąż zyskuje na popularności. Samo poszukiwanie odbiorców dziś już nie jest wystarczające, należy wpłynąć na to, by zbudować z nimi trwałą relację. W tym pomocne są właśnie zróżnicowane formy content marketingu. Co warto wiedzieć o marketingu treści i co się na niego składa?

 

Co to jest content marketing?

 

Różne są definicje marketingu treści. Content marketing to efektywna forma promocji, która ma przyciągnąć uwagę odbiorcy (bizzit.eu), ale i zaangażować go do działania. W ramach tego tworzy się atrakcyjne i wartościowe treści, które mają za zadanie przekazać istotne, praktyczne informacje odbiorcy. Content marketing ma być więc jak najbardziej użyteczny dla internauty.

 

Co się składa na content marketing?

 

Marketing treści przyjmuje zróżnicowane formy. Można je więc dopasować do potrzeb, publikowanych informacji, grupy odbiorców itp. Wśród popularnych form content marketingu wymienia się poradniki, artykuły eksperckie, artykuły sponsorowane, magazyny firmowe, blogi, wywiady, webinary, podcasty, videocasty, e-booki, opisy produktów itp.

 

Content marketing a pozycjonowanie stron internetowych

 

Marketing treści ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych, dlatego poświęca mu się coraz więcej uwagi. Publikowanie rzetelnych i unikalnych treści ma wartość nie tylko dla samych odbiorców, ale i dla wyszukiwarek. Udostępnianie linków do artykułów zwiększa popularność i widoczność witryny, sprawia, że więcej osób dowie się o danym produkcie, usłudze itp. Do pozycjonowania stron internetowych można wykorzystać formy pisane content marketingu, ale też wszelkie grafiki, animacje czy filmy. W kontekście marketingu treści najwięcej uwagi poświęca się pojęciu SEO copywritingu. Co warto o nim wiedzieć?

 

SEO copywriting – o co należy zadbać?

 

SEO copywriting to w pewnym sensie połączenie content marketingu z pozycjonowaniem. Powstałe treści mają nie tylko angażować odbiorców, być użyteczne, unikalne i wartościowe, ich zadaniem jest również wpłynięcie na lepszą pozycję strony w wyszukiwarce. To można zrobić przez zamieszczenie w tekście słów kluczowych w naturalny sposób, oczywiście nie można z tym przesadzać. Nie tylko o tym należy pamiętać, zajmując się copywritingiem SEO.

 

Artykuły powinny być wysokiej jakości. Nie można przy tym zapominać, by były one użyteczne i merytoryczne, mają przekazywać praktyczne informacje odbiorcom, każdy ma je zrozumieć. Zakazane jest duplikowanie treści, tekst nie może być w żadnym stopniu plagiatem. To może negatywnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce. Bardzo ważny jest również sposób publikacji artykułu. Tytuł i śródtytuły powinny zawierać frazy kluczowe istotne dla danej tematyki. Należy pamiętać też o hierarchii nagłówków, ale i wyróżnianiu najważniejszych informacji, np. przez boldowanie ich. Artykuł ma być czytelny, atrakcyjny nie tylko pod względem treści, ale i wizualnie. Tak dopracowane publikacje są częściej rozpowszechniane, przez co zyskuje się ruch na stronie, tak ważny w przypadku pozycjonowania.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria