NEKK zaprojektował blisko 300 nowych opakowań farmaceutycznych dla marki APTEO

​Faza projektowa jednego z największych procesów zmiany opakowań na rynku farmaceutycznym dobiega końca. Na apteczne półki trafi blisko 300 nowych opakowań produktów należącej do Synoptis Pharma marki APTEO. Agencja pharmamarketingowa NEKK, która odpowiada za niemal wszystkie projekty została wybrana w drodze przetargu. Zmiana opakowań poprzedzona była badaniami ilościowymi i jakościowymi oraz szerokimi konsultacjami z farmaceutami.

Opakowania w farmacji pełnią wyjątkowo ważną rolę. Nie tylko zapewniają bezpieczeństwo leku, czy suplementu, ale także ułatwiają świadomy wybór pacjentom, pracę farmaceuty, czy katalogowanie produktów w aptece.

- To było półtora roku intensywnej pracy całego zespołu. APTEO posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio produktowych i złożoną segmentację. Wspólnie z producentem stworzyliśmy wytyczne strategiczno – projektowe trzystu  opakowań podzielonych na kilka kategorii i subkategorii produktowych. Wszystkie projekty są czytelne, a najważniejsze informacje tj. dawkowanie, czy liczba tabletek w opakowaniu są powtórzone kilkukrotnie. To ułatwia pracę z opakowaniem w aptece i zapewnia przyjazność użytkowania dla pacjenta. Dzięki konsultacjom w trakcie prac projektowych uniknęliśmy błędów takich jak nadmierne przywiązanie do spójności w całej linii. Opakowania, które powstały są różnorodne – ale zawsze dopasowane do swojej kategorii. mówi Barbara Jaszewska, kierownik działu obsługi klienta NEKK oraz koordynator procesu projektowego. Ważne dla pacjenta benefity produktowe są widoczne nawet z większej odległości, a dzięki zastosowaniu kodów kolorystycznych farmaceuta szybciej odnajdzie je  na półce. Każde opakowanie powstawało w oparciu o indywidualne potrzeby użytkowników. Inaczej projektowaliśmy opakowania, które nie są eksponowane na aptecznych półkach, a inaczej te, które mają w swojej kategorii silnego, konkurencyjnego lidera. Pacjent w swoich decyzjach zakupowych korzysta z rekomendacji farmaceuty dlatego opakowania musiały przemawiać do specjalisty, jednocześnie uwzględniając preferencje  nabywcy. – dodaje Barbara Jaszewska.

Zanim agencja pharmamarketingowa NEKK rozpoczęła prace projektowe zostały zlecone badania ilościowe jakościowe wśród farmaceutów.

- Do współpracy zaprosiliśmy farmaceutów ponieważ to oni codziennie wydają pacjentom setki preparatów. Mają więc olbrzymią wiedzę, z której trzeba korzystać. Współpracowaliśmy z agencjami badawczymi oraz Radą Ekspertów. Łącznie w badaniach wzięło udział około 400 doświadczonych farmaceutów – mówi Anna Prusińska, dyrektor biura zarządzania grupą marek produktów w  Synoptis Pharma. Przeprowadziliśmy także badania ilościowe  na grupie ponad 1300 pacjentów, dzięki czemu wiedzieliśmy na co zwracają uwagę – dodaje Anna Prusińska.

 Agencja NEKK to jedna z najbardziej doświadczonych firm pharmamarketingowych w Polsce.

- Dotychczas w NEKK zaprojektowaliśmy ponad 1100 opakowań suplementów diety, leków OTC i leków Rx. Innowacją w tym projekcie były badania i proces konsultacji z farmaceutami, który pozwolił nam szybciej dotrzeć do prawdziwych insightów naszych odbiorców. – mówi Małgorzata Skorwider, dyrektor zarządzająca agencją pharmamarketingową NEKK. W proces projektowania zaangażowanych było kilkadziesiąt osób z agencji. Dzięki doświadczonemu zespołowi, zaufaniu jakim obdarzył nas klient oraz dodatkowym badaniom zewnętrznym osiągnęliśmy bardzo dobry efekt - dodaje Małgorzata Skorwider.

W połowie lipca do aptek trafią materiały informujące o zmianie opakowań i istocie procesu. Zmiana opakowań marki APTEO będzie trwała do końca tego roku.

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria