5 wskazówek jak zdobywać lojalnych klientów

Najlepsi klienci to klienci lojalni. Tacy, którzy nie tylko zostaną z Tobą na dłużej, ale będę też polecać Twoje usługi innym. Choć jednym z kluczowych czynników, wpływających na poziom satysfakcji konsumentów jest jakość oferowanych produktów, nie jest to czynnik jedyny. W artykule zdradzimy kilka przepisów na to, co zrobić, aby nie tylko zdobyć, ale również zatrzymać klientów.

Jednym z kluczy do pozyskania lojalnych klientów jest Twoja wiarygodność. W kontekście sprzedaży oznacza to, że oferowany przez Ciebie produkt powinien działać zgodnie z obietnicami, które składasz jego użytkownikom. Nie obiecuj swoim klientom „gruszek na wierzbie”, zapewniając, że Twój towar pod każdym względem jest „naj”. Mów o nim konkretnie i rzeczowo.

Przedstawiaj mocne strony produktu, ale nie bój się także mówić o tym, czego mu brakuje.

Dzięki temu klienci będą postrzegać Cię jako uczciwego, autentycznego sprzedawcę. A to w dzisiejszych czasach ogromny walor.

Zadbaj o detale

Pamiętaj, że bardzo często istotny wpływ na decyzję klienta mają detale. Zapomniałeś oddzwonić albo wysłać maila? Wysłałeś paczkę 3 dni później niż obiecałeś? A może nie dodałeś do przesyłki kilku gratisów, choć zapewniłeś klienta, że na pewno je dostanie?

Takie podejście z pewnością nie sprawi, że staniesz się wiarygodny. Nie przysporzy Ci również oddanych, lojalnych kontrahentów.

Jeśli zobowiązałeś się, że zadzwonisz do klienta przed południem, zrób wszystko, aby wykonać telefon bliżej godziny 11, a nie 12. Jeśli zrobisz to o 11.50 klient z pewnością pomyśli, że zwyczajnie o nim zapomniałeś. A to nie zrobi na nim najlepszego wrażenia.

Nadążaj za klientami, nie za konkurencją

Wielu przedsiębiorców stara się „rozłożyć na łopatki” swoich konkurentów. Nieustannie szukają sposobów na wyróżnienie się, podniesienie jakości serwisu czy obniżenie cen.

Choć takie podejście jest całkiem słuszne, zazwyczaj stanowi jedynie połowę sukcesu.

Pamiętaj, że klienci korzystający z Twoich usług nie porównują serwisu i jakości obsługi do tych, które oferuje konkurencja. Punktem odniesienia jest zazwyczaj najlepsza obsługa, jakiej doświadczyli w całym swoim życiu. Współcześni konsumenci pragną relacji bazujących na wzajemności, przejrzystości i autentyczności.

Wdrażając politykę sprzedażową, postaraj się maksymalnie „wejść w buty” swoich klientów, poznać ich potrzeby i spojrzeć na produkt ich oczami. Po to, by pomóc im osiągnąć zamierzone cele i rozwiązać problemy. Jeśli tego dokonasz, istnieje ogromna szansa, że uda Wam się stworzyć wielowymiarową, trwałą relację biznesową.

Zadbaj o obsługę posprzedażową

Sprzedałeś produkt? Zapakowałeś go w piękne pudełko i szybko jak wiatr wysłałeś pod wskazany adres? Nie spoczywaj na laurach. Ten moment często bywa początkiem prawdziwej walki o lojalność konsumenta.

Aby klient nie zdążył o Tobie zapomnieć, postaraj się być z nim w stałym kontakcie. Regularnie wysyłaj do niego e-maile z informacjami o nowych produktach i atrakcyjnych ofertach promocyjnych. Co ważne, wysyłanie jedynie ofert reklamowych często może zniechęcić znudzonych odbiorców. Równie ważne jest dostarczanie klientom wartościowych treści edukacyjnych. Mogą to być artykuły, które publikujesz na firmowym blogu, garść porad, związanych z usługami, które oferujesz lub ciekawe video.

Nagradzaj lojalność

Klient wrócił do Ciebie po następny produkt? Kolejny raz chce skorzystać z oferowanej przez Ciebie usługi? To świetna wiadomość. Możesz mieć pewność, że osoba, która wraca „po więcej” jest bardzo zadowolona zarówno z jakości towaru, jak również z serwisu.

Jeśli chcesz dodatkowo zwiększyć jej satysfakcję i sprawić, że poczuje się naprawdę wyjątkowo, przygotuj dla niej specjalną nagrodę.

Pomoże Ci w tym atrakcyjny program lojalnościowy dla stałych klientów, oferowany przez Sodexo.

Program lojalnościowy Sodexo to skuteczny sposób na wsparcie sprzedaży oraz zdobycie zaufania konsumentów.

Ogromnym walorem programów Sodexo jest możliwość elastycznego dostosowania parametrów do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. A to umożliwi osiągnięcie dokładnie takich efektów, jakie zaplanowałeś.

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria