Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

​Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym wcześniej czy później staje się celem i koniecznością.  Zwłaszcza w dobie szerokiego rozwoju handlu elektronicznego (e-commerce)  i usług online oraz dużej konkurencji. Takie rozwiązanie jak sklep internetowy może być znakomitym sposobem na zarobek. 

Sklep internetowy to opcja na dobry zarobek. Warto więc dołożyć wszelkich starań, by tak było w rzeczywistości. Na pewno ich celem jest przekonanie do siebie potencjalnych klientów (nowych klientów, którzy zdecydują się na zakupy w naszym sklepie Internetowym i będą do niego regularnie wracać). A jest o co walczyć, gdyż sprzedaż internetowa i usługi oferowane online to propozycja, z której coraz częściej korzystają Polacy. I to w różnym wieku. Dziś zakupy w sklepach internetowych (zamiast w sklepie stacjonarnym) wybierają nie tylko młodzi ludzie. E-handel, czyli handel online, może świadczyć usługi, a może też oferować dobra fizyczne lub dobra cyfrowe. Internetowy sklep czy punkt usługowy może kierować swoją ofertę do osób fizycznych, czyli konsumentów. Jednak transakcje za pośrednictwem sklepu internetowego mogą się odbywać na przykład między przedsiębiorcami (B2B,) czy też pomiędzy przedsiębiorstwem i sektorem publicznym lub administracją rządową. Jak więc widać, rynek e-commerce oferuje wiele możliwości. Dlatego też warto warto rozważyć taki sposób zarabiania pieniędzy lub, jeśli mamy już sklep internetowy, zainteresować się kwestią: jak zwiększyć sprzedaż.

Sklep internetowy - od czego zacząć

Sklep internetowy i celowanie w optymalną sprzedaż  jest ważne  od początku naszej działalności  online. Idea zdobycia potencjalnego klienta, który będzie zainteresowany kupowaniem w naszym sklepie, musi nam towarzyszyć już od momentu zrodzenia się pomysłu na taki biznes, a to przełoży się na zyski firmy. Dlatego przede wszystkim musimy określić, co chcemy w sklepi sprzedawać. Oczywiście najlepiej jest znaleźć na rynku jakąś niszę i z takimi produktami otworzyć sklepu internetowy. Niestety to coraz trudniejsze, dlatego trzeba mieć świadomość, że przy handlowaniu asortymentem, gdzie jest duża konkurencja, będziemy musieli włożyć więcej wysiłku w zastosowanie działań marketingowych – ich celem będzie potencjalny klient i zdobycie jego zaufania. W związku z tym musimy też określić, kto nim będzie (marketing internetowy to szereg działań, dla których liczy się trafienie do grupy docelowej). W związku z tym ważne jest też dobranie odpowiedniej nazwy dla swojego sklepu i przede wszystkim wybranie najlepszej platformy e-commerce skrojonej na możliwości Twojego sklepu.

Reklamy sponsorowane – sposób, by zwiększyć sprzedaż

Reklama jest dźwignią handlu, także tego internetowego. Portale społecznościowe (Facebook, Instagram) oferują możliwość wykupienia reklam sponsorowanych, które sprawią, że nasz sklep internetowy będzie widzialny, a my osiągniemy zwiększenie sprzedaży. Skuteczna reklama to większy współczynnik konwersji, czyli zainteresowanie klientów naszymi działaniami i odpowiedź na nie – przekonanie się do naszej oferty, pisania kolejnych komentarzy i zrobienie zakupów.

Pozycjonowanie strony – dlaczego to takie ważne

Aby zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie internetowym, musimy zadbać o to, by jego strona internetowa pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. W ten sposób zwiększy się ruch na stronie, liczba odwiedzin, a to przełoży się na zainteresowanie oferowanymi produktami – co w konsekwencji zwiększy sprzedaż. Dobrze jest zdecydować się na usługi pozycjonowania na najwyższym poziomie, czyli takie, które dadzą wymierne efekty, czyli optymalną sprzedaż. Do najczęstszych błędów, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie strony należą: zły dobór słów kluczowych, brak optymalizacji treści i grafiki czy zbyt uboga treść. Dlatego ważne jest, by przy tworzeniu sklepu internetowego zadbać o wyczerpujące opisy produktów. Ważne jest także to, by nie powielać treści i opisów, które są dostępne na innych stronach. W ten sposób również niekorzystnie wpływamy na skuteczne pozycjonowanie strony.

Zadowoleni klienci – filar sklepów internetowych

Zarówno sklep stacjonarny, jak i sklep internetowy bazuje na czymś takim jak zadowolenie klientów i opinie klientów. Te dwie rzeczy na pewno pozytywnie wpływają na zwiększenie zysków sklepu internetowego. Ważne jest więc, by klienci byli zadowoleni z wyglądu i działania twojej strony. Dlatego należy zadbać o jej przejrzysty układ, czytelne i dokładne opisy produktów i w miarę intuicyjną obsługę. Działania marketingowe zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym to także kupony rabatowe, które klient może realizować na określonych w regulaminie zasadach. Istotne są też opinie kupujących – im więcej pozytywnych, tym większe zyski – oraz ich poczucie bezpieczeństwa. To ostatnie opiera się między innymi na tym, że klient dostanie towar zgodny z opisem, w określonym czasie. Warto postawić także w sklepie internetowym na przyjazne formy płatności i wysyłki.

Kwestia: jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym to temat bardzo rozległy, na który składa się wiele kwestii, dlatego warto w tym zakresie skorzystać z rad fachowców i praktyków takich jak ekomersiak.pl

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria