Artykuły biurowe do home office - jak stworzyć funkcjonalne i praktyczne biuro w domu? Co może się przydać?

W obecnych czasach coraz więcej firm przechodzi na pracę zdalną, co oznacza, że coraz więcej pracowników musi zaaranżować sobie własne biuro w domu. Praca w domu, zwana także home office, staje się coraz popularniejsza, ale żeby móc pracować efektywnie, ważna jest odpowiednia aranżacja przestrzeni oraz wyposażenie stanowiska pracy w niezbędne akcesoria. W tym artykule skupimy się na podstawowych zasadach, których warto się trzymać, organizując domowe biuro. Powiemy, jak powinno wyglądać Twoje miejsce pracy i przedstawimy artykuły biurowe, które mogą się przydać podczas tworzenia funkcjonalnego i praktycznego biura w domu. Wszystko po to, abyś mógł skoncentrować się na swoich zadaniach i cieszyć się komfortem pracy w domowym zaciszu, przy zachowaniu work-life balance.

Zasady, których warto się trzymać organizując home office. Jak urządzić stanowisko pracy- na co zwrócić uwagę?

Zastanawiając się nad wyborem miejsca do pracy home office, zwróć uwagę, aby było to miejsce sprzyjające skupieniu i wydzielone od reszty domowej przestrzeni. Najlepiej byłoby, gdyby Twoje biuro domowe znajdowało się w osobnym pomieszczeniu, zwłaszcza jeśli Twoja działalność wymaga częstych wideo lub telekonferencji, do których potrzebna jest całkowita cisza. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości, postaraj się tak wydzielić swoją przestrzeń do pracy, byś mógł pracować w spokoju i bez rozpraszania uwagi.  Dobrze wybrane miejsce do wykonywania obowiązków służbowych korzystnie wpłynie na Twoją wydajność. Dlatego tak ważne jest, by znajdowało się w odpowiedniej lokalizacji. 

Gdy znajdziesz już swoją przestrzeń do pracy, musisz zadbać o jej odpowiednie zaopatrzenie i wyposażyć swoje stanowisko we wszystkie elementy gwarantujące komfort i wygodę. Chodzi tutaj zarówno o meble do biura jak, i drobne przedmioty, które potrzebne Ci będą do codziennej pracy. A ponieważ tych przedmiotów jest cała masa, warto pamiętać, by zachować w nich porządek, do czego posłużą Ci: organizer, szuflada, półka itp. Każdy z artykułów, którego będziesz używać, powinien mieć swoje miejsce. Tylko w ten sposób unikniesz chaosu i zapanujesz nad bałaganem, który może okazać się bardzo rozpraszający i powodować rozkojarzenie. Dobra organizacja przestrzeni to także mniejsza strata cennego czasu na szukanie potrzebnej w danej chwili rzeczy. O tym, czego konkretnie nie może zabraknąć w Twoim środowisku pracy zdalnej, jakie ergonomiczne wyposażenie wybrać i jakie materiały biurowe kupić przeczytasz poniżej.

Co powinno znaleźć się w domowym biurze? Czego będziesz potrzebować do pracy zdalnej, by zapewnić sobie komfort? Jak ustawić biurko i jaki fotel biurowy wybrać?                                                 

Aranżując przestrzeń do pracy zdalnej zacznij od zakupu biurka. Sklepy oferują zarówno tradycyjne biurka bez regulacji, jak i te z regulowaną wysokością, które pod kątem ergonomii pracy są zdecydowanie lepszym wyborem- możliwość zmiany ustawień tego mebla pozwoli Ci na optymalne dopasowanie do swoich potrzeb. Gdy już zaopatrzysz się w biurko, w miarę możliwości postaraj się je ustawić w pobliżu okna. Dzięki temu Twój blat roboczy będziesz odpowiednio doświetlony. Jednak nawet jeśli będzie ono stać będzie przy oknie, nie zapominaj o postawieniu na nim chociażby niewielkiej lampki. Będzie ona nieocenionym źródłem światła zwłaszcza, jeśli pracujesz do późnego wieczora. 

Kolejnym istotnym elementem wyposażenia w pracy home office jest wygodny fotel biurowy. Ważne jest, by był on ergonomiczny, a więc zapewniał Ci najwyższy komfort. Dobrze dobrane krzesło obrotowe to nie tylko wygoda, ale także zmniejszone ryzyko bólu pleców, karku czy mięśni, które towarzyszą wielu godzinom spędzanym przed ekranem komputera. Zwróć zatem uwagę, by konstrukcja takiego fotela stanowiła odpowiednie podparcie dla Twojego kręgosłupa, zwłaszcza lędźwiowego, dzięki czemu w dłuższej perspektywie nie będziesz zmagać się z problemami zdrowotnymi i złym samopoczuciem. Wybierz model z jak największą ilością regulacji- regulowaną wysokością i głębokością siedziska, regulowanym oparciem oraz z regulacją podłokietników. W ten sposób będziesz mógł wybrać najlepsze dla siebie ustawienie krzesła. W przypadku gdy pomimo użytkowania swojego ergonomicznego fotela nadal masz problem z kręgosłupem i borykasz się z bólem w jego dolnej części, koniecznie poproś swojego pracodawcę o dodatkową podpórkę pod plecy. Przyniesie Ci ona ulgę i zwiększy wygodę pracy. Pamiętaj także o stosowaniu podnóżka, który poprawi krążenie krwi, zapobiegnie powstawaniu obrzęków i wyeliminuje ból nóg.

Organizując biuro domowe, nie zapomnij także o wszystkich potrzebnych sprzętach. Z pewnością, rzeczą pierwszej potrzeby będzie monitor, a do niego odpowiednia podstawka. Dzięki niej ustawisz ekran na wysokości oczu. Jeśli korzystasz z laptopa, wtedy koniecznie zaopatrz się w dedykowaną podstawę, z pomocą której utrzymasz ekran na prawidłowej wysokości i nie będziesz nadwyrężać szyi. Do pracy z komputerem potrzebować będziesz także ergonomicznej myszy i podkładki pod mysz oraz klawiatury i podkładki pod nadgarstki. Jeśli na co dzień pracujesz z dokumentami, w Twoim home office nie powinno zabraknąć urządzeń takich jak drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne, laminator i niszczarka. Drukarka umożliwi Ci sporządzanie niezbędnych wydruków na papierze, a dzięki laminatorowi wydłużysz trwałość ważnych pism. Niszczarka z kolei pozwoli Ci na bezpieczną utylizację papierów, dzięki czemu nie wpadną w ręce osób niepowołanych. W zależności od specyfiki pracy sprzętem, który może okazać się potrzebny, jest kamera internetowa, głośniki oraz dobre słuchawki. Będą one nieocenione podczas prowadzenia wideo oraz telekonferencji z Twoimi klientami.

Przydatne akcesoria biurowe do domu, które warto mieć pod ręką. Jak przechowywać artykuły biurowe i dokumenty, by zachować porządek?

Oprócz podstawowych elementów takich jak biurko, siedzenie i sprzęt komputerowy, ważne jest także wyposażenie biurka w potrzebne do pracy akcesoria oraz w wygodne miejsce do składowania arkuszy, co jest kluczowe dla utrzymania efektywności  podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Zatem jakie drobne przedmioty będą przydatne podczas tworzenia produktywnego biura w domu? Na pewno wszelkie materiały piśmienne (np. marki Stabilo, Bic czy Pilot), czyli długopisy i pióra, zakreślacze i ołówki, a do nich gumka do mazania oraz temperówka. Dobrze jest by były pod ręką, ale miały swoje miejsce w przyborniku, dzięki czemu nie będą porozrzucane na biurku. Niezbędne w pracy zdalnej będą też wszystkie przybory do notowania- kolorowe karteczki samoprzylepne, kostki papierowe, zeszyty i notatniki oraz bloki. Możesz także zakupić tablicę korkową, na której umieścisz swoje notatki lub, jeśli wolisz, tablicę suchościeralną, na której rozpiszesz plan działania np. na dany dzień lub tydzień. Oczywiście przyborów, których nie może zabraknąć w Twoim home office to te, przeznaczone do organizacji i przechowywania dokumentów. Są to segregatory, skoroszyty i teczki. Umieścisz w nich wszystkie kartki, które łatwo Ci potem będzie odnaleźć. Możesz je uprzednio włożyć do koszulki foliowej lub spiąć je przy pomocy spinacza albo użyć zszywacz do papieru. By mieć gdzie odłożyć teczki i skoroszyty, zaopatrz się w różnego pojemnik na dokumenty, półki oraz szuflady

By praca w domu przynosiła zamierzone efekty, niezbędne jest prawidłowe projektowanie przestrzeni oraz odpowiednia organizacja. Wszystkie potrzebne do home office produkty znajdziesz w sklepie internetowym Ofix.pl. Oferujemy artykuły biurowe dla firm z kategorii takich jak organizacja dokumentów, notowanie i oznaczanie, wyposażenie, urządzenia oraz akcesoria komputerowe. Sprawdź również dostępne u nas artykuły spożywcze, a także produkty chemii gospodarczej. Gwarantujemy konkurencyjne ceny i zapewniamy szybką dostawę. 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria