Sprzedaż w Internecie jest popularna od długiego czasu, jednak okres pandemii i związane z nim ograniczenia znacząco zwiększyły obroty sklepów online. Ich potencjał sprawia, że wielu sprzedawców pragnie przenieść swoją działalność do sieci. Ile trwa założenie sklepu internetowego?
Ile trwa założenie klasycznego sklepu internetowego?
Założenie sklepu internetowego jest żmudnym procesem. Wbrew pozorom nie wymaga jedynie kilku kliknięć myszką, a logicznego i nieprzypadkowego działania. Pierwszym krokiem jest dokładne zaplanowanie wyglądu sklepu oraz zorganizowanie w nim asortymentu, tak aby jego przeglądanie było dla klientów jak najprostsze i niezwykle intuicyjne. Kolejnym krokiem może być nawiązanie współpracy z agencją interaktywną, jednak nie jest to konieczne. Podczas procesu tworzenia sklepu internetowego potrzebne jest przygotowanie logo, tekstów oraz zdjęć. Tutaj również można skorzystać z pomocy specjalistów. Następnie konieczne jest wdrożenie sklepu. Wymagane jest wykupienie dostępu do: domeny, hostingu, FTP oraz bazy danych. Dodatkowo konieczne jest zintegrowanie ze sklepem: wysyłki, bramek płatności oraz platformy mailingowej. Pozostałymi, końcowymi etapami są wdrożenie sklepu oraz przetestowane jego funkcjonalności. Jak widzisz, założenie sklepu wymaga sporego nakładu pracy. W przypadku podstawowej działalności jest to około 5-10 dni, gdy prace idą gładko, bo posiadasz odpowiednią wiedzę. W przypadku rozbudowanych sklepów czas ten wydłuża się do 10-30 dni, a gdy rozmawiamy o platformach premium oraz dedykowanych zazwyczaj jest to powyżej 30 dni. Poza założeniem sklepu konieczne jest także dotarcie do klientów poprzez reklamę, optymalizację i pozycjonowanie strony. Czas zbudowania bazy klientów jest zróżnicowany w zależności od podejmowanych akcji oraz wiedzy osób prowadzących działania.
Jakie są inne metody na założenie sklepu internetowego?
Rozpoczęcie działalności w zakresie sprzedaży online nie musi być jednak tak długie, ponieważ możliwy jest szybki start sklepu internetowego na Sprzedajemy.pl. Ten serwis ogłoszeniowy umożliwia założenie konta firmowego i prowadzenie klasycznej sprzedaży w ramach działania strony. Warto podkreślić, że rozpoczęcie działalności sklepu w ten sposób zajmuje jedynie kilka minut, które potrzebne są na założenie konta i dodanie pierwszych ogłoszeń. Sprzedaż może rozpocząć się tego samego dnia. Sporym plusem prowadzenia sprzedaży na platformie Sprzedajemy.pl jest brak konieczności budowania bazy klientów oraz optymalizacji sklepu. Serwis może pochwalić się 10 milionami odwiedzających miesięcznie oraz ponad 70 milionami odsłon, a także dużą zaangażowaną społecznością na portalach społecznościowych, gdzie firma może promować swoje produkty. Zwiększenie sprzedaży jest także możliwe dzięki odpłatnej promocji na Sprzedajemy.pl.
Zakładanie sklepu internetowego – samodzielnie czy z pomocą agencji?
Wielu sprzedających w Internecie decyduje się na zatrudnienie agencji e-commerce, której pracownicy świadczą usługi związane z założeniem i wdrożeniem sklepów internetowych, a także ich dalszym rozwojem oraz optymalizacją. W przypadku zakładania klasycznej działalności opisanej w pierwszym akapicie, tego typu działanie może być niezbędne. Dzięki specjalistom zniwelowane zostaje ryzyko opóźnienia w stworzeniu i wdrożeniu sklepu oraz prowadzania nieefektywnej działalności poprzez niepoprawne działanie strony. Są to jednak dodatkowe koszty dla przedsiębiorcy. W przypadku sprzedaży za pomocą konta firmowego na Sprzedajemy.pl zatrudnienie profesjonalistów nie jest potrzebne. Założenie oraz wypromowanie własnego sklepu jest dość łatwe. Dodatkowo prowadzenie działalności samodzielnie generuje dużo mniejsze koszty.
Artykuł partnera
Komentarze (0)