Taxi w Warszawie – czy to dobry pomysł na biznes?

Goście, turyści, a także mieszkańcy – codziennie na terenie Warszawy tysiące osób korzysta z usług korporacji taksówkarskich. Czy prowadzenie taksówki to dobry pomysł na biznes? Jak zacząć i o czym pamiętać, aby nie narzekać na brak klientów?

Formalności na start

Chcesz oferować usługi taxi? Warszawa, Gdańsk czy Poznań to miasta, w których klientów na takie usługi nie brakuje. Zanim jednak wyjedziesz w trasę z pierwszym klientem na tylnym siedzeniu pojazdu, musisz zadbać o formalności. Poza prawem jazdy kategorii B, musisz mieć:

  • ukończone 21 lat,
  • zaświadczenie lekarskie, które będzie stwierdzać brak przeciwskazań do takiej pracy,
  • tytuł prawny do pojazdu, który zamierzasz wykorzystać przy prowadzeniu działalności.

Niezbędne jest też posiadanie zaświadczenia, że nie zostałeś skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności, bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku. Jako przyszły taksówkarz będziesz musiał też zdobyć licencję.

Taksówka w Warszawie – czy trzeba założyć działalność gospodarczą?

Świadczenie usług przewozu osób lub rzeczy za opłatą wiąże się z koniecznością założenia działalności gospodarczej. Procedura założenia jednoosobowej działalności gospodarczej trwa zaledwie dzień, zaś spółki dłużej – nawet miesiąc.

Najprostszą i uznawaną za najlepszą w przypadku taksówkarzy formą rozliczania się z fiskusem jest karta podatkowa. Ponieważ wybór tej formy opodatkowania uniemożliwia równocześnie prowadzenia drugiej firmy, powinieneś wziąć to pod uwagę, jeżeli w planach masz rozszerzenie działalności.

Taxi w Warszawie – jak się wyróżnić wśród konkurencji?

W stolicy nie brakuje osób świadczących usługi taxi. Warszawa jest na tyle duża, że teoretycznie nie powinieneś narzekać na brak klientów. Co możesz zrobić, aby zmaksymalizować zyski? Konkurowanie ceną niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem – może się okazać, że w efekcie stracisz. Lepszym rozwiązaniem jest specjalizacja lub świadczenie dodatkowych usług – możesz oferować np. taxi bagażowe. To sposób, aby wyróżnić się wśród konkurencji, a jednocześnie zapewnić sobie ciągłość zleceń.

Innym sposobem jest zaoferowanie klientom np. butelki wody w gorące dni. Taki mały gest z pewnością zostanie zapamiętany przez podróżnych, a miejscowi chętnie będą korzystać z usług taksówkarza, który o nich dba.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria