Co musi posiadać nowoczesny sklep internetowy czyli trendy 2019 roku w e-commerce?

Rynek e-commerce jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. Jego wartość szacuje się na prawie pięćdziesiąt miliardów złotych, a do końca bieżącego roku z całą pewnością wzrośnie jeszcze bardziej. Każdego roku pojawiają się nowe trendy, dzięki którym odnotowywane są ciągłe wzrosty udziału e-handlu w ogólnej ilości krajowej sprzedaży. Nowoczesny sklep internetowy jest w stanie zagwarantować znacznie większe zyski niż ten stacjonarny, o czym przekonało się już setki jak i nie nawet tysiące przedsiębiorców. Na osiągnięcie sukcesu mogą jednak liczyć wyłącznie ci, którzy podążają za coraz to nowszymi trendami. Konkurencja na rynku jest ogromna i sięga po różnego typu narzędzia marketingowe.

Najnowsze trendy e-commerce 2019 – co będzie tego roku na topie w e-handlu?

Niezaprzeczalnym trendem w roku 2019 będzie z pewnością m-commerce. Już w roku poprzednim odnotowano rosnące zainteresowanie na e-zakupami wśród konsumentów. Obecnie niemalże każdy i to niezależnie od wieku posiada nowoczesne urządzenie mobilne, które już dawno przestało służyć wyłącznie do odbierania wiadomości tekstowych i głosowych. Smartfony służą teraz do surfowania po Internecie i przeglądania ofert sklepów online. Urządzeniami mobilnymi dokonywane są nawet transakcje, dlatego też nowoczesny sklep internetowy powinien posiadać responsywną stronę, czyli mobilną odsłonę swojej witryny. Ma to wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, dlatego też należy podążyć za trendem Mobile First. Pomoże w tym nowoczesne oprogramowanie sklepu dostosowanie do starndardów m-commerce.

Personalizacja oferty i doświadczenia użytkownika

Kolejnym trendem e-commerce jest personalizacja oferty i Customer experience. To właśnie na podstawie preferencji Internautów i ich zachowań w Sieci możliwe jest stworzenie oferty dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb. Dzięki odpowiednim działaniom możliwe jest dopasowanie swoich działań sprzedażowych do oczekiwań wybranej grupy docelowej. Zadbać należy zarówno o sprawną obsługę klienta, jak również o komunikację i dbałość o odczucia konsumenta. Customer experience dotyczy całego procesu zakupowego, o czym każdy nowoczesny sklep powinien pamiętać.

Social Commerce

Kolejnym trendem jest Social Commerce, czyli prowadzenie sprzedaży w mediach społecznościowych. Ograniczanie się wyłącznie do sprzedaży za pośrednictwem swojej witryny nie jest już wystarczające. Nowoczesny sklep powinien otworzyć się na nowe kanały sprzedaży na portalach social media typu Facebook. Już samo prowadzenie fanpage-a na tego typu platformach daje duże możliwości firmie – np. można udostępniać katalogi ze swoimi produktami czy też oznaczać je na zdjęciach.

Chatboty i VR

Kolejnym trendem w e-commerce są chatboty, dzięki którym potencjalni klienci mogą mieć całodobowy z firmą, czyli także poza godzinami pracy konsultantów. To z kolei wymaga odpowiedniego zaprogramowania tego typu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Prym w roku 2019 wieść będzie także rozszerzona rzeczywistość wirtualna, dzięki której potencjalni klienci będą mogli w swoim zaciszu domowym zapoznać się z ofertą danego sklepu na podstawie realnej wizualizacji produktów.

Co jeszcze nowego czeka nas w świecie e-commerce?

Mówiąc o trendach e-commerce, nie można zapomnieć o darmowej wysyłce i zwrocie bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez klienta, co będzie bardzo konkurencyjne. Przyjazna i łatwa polityka zwrotów oraz możliwość nieodpłatnego otrzymania zamówionego towaru przekłada się na wzrost sprzedaży o kilkadziesiąt procent.

Trendem 2019 roku będzie także wyszukiwanie głosowe oraz wykorzystanie takich narzędzi jak machine learning do personalizacji oferty i wszystkich komunikatów. Coraz więcej sklepów stacjonarnych będzie zintegrowanych z e-sklepami, co przełoży się na większe zyski. Klienci mogą przeglądać ofertę sklepu i składać zmówienia online, a zapakowany towar odbierać w najbliższej placówce stacjonarnej. Nowoczesny sklep internetowy powinien postawić na jeszcze szybszą realizację zamówień, aby docierały one do klientów jeszcze tego samego dnia. Większą przewagę nad konkurencją można uzyskać, podążając za trendami Progressive Web Apps i architekturą Herakles. Dzięki temu możliwe będzie m.in. tworzenie aplikacji mobilnych bez konieczności zatrudniania osobnego zespołu oraz zarządzanie nimi wszystkimi z poziomu swojego e-sklepu.

 

Artykuł partnera

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria